fredag 18 december 2015

Chokladdröm


Förra veckan fyllde min sambo Joakim år. Han tog lång tid på sig att komma fram till vad han ville ha för tårta, men till slut kom han fram till ett väldigt specifikt önskemål. Och vilket chokladigt önskemål det var! I och med att jag också gjorde klass 5b-tårtorna förra veckan blev det smått stressigt med bakandet, men jag blev relativt nöjd.


Tårtan bestod av chokladbottnar, fylld med vit chokladmousse och choklad- och kaffefluff och täckt med chokladgrädde och kit kat.


När jag gjorde choklad- och kaffefluffet hade grädden tyvärr inte svalnat helt, vilket gjorde att fluffet separerade sig och fick en grynig konsistens. Eftersom jag inte hade möjlighet att göra om var jag ändå tvungen att ha fyllningen i tårtan. Den blev ändå god, trots läskig konsistens.


2 kommentarer:

  1. En sådan här vill jag också ha när det är dags för MIN födelsedag. Minus kaffet. :-)

    SvaraRadera